Monday, January 16, 2006

Raya di Perantauan

7 - 9 jan 2006

Masih belum puas memujuk suamiku utk pulang beraya di kampung...tapi keputusan berpihak padanya jugak...so terpaksalah aku beraya di sini 3 beranak. Huh! sedih...pilu...sayu, semua ada. Kejap2 aku nangis bila mengenangkan suasana beraya di kampung halaman bersama abah, ummi dan adik beradik tersayang. Tapi apakan daya....takkan aku nak tinggalkan dia sengsorang kat sini...tak best plak beraya tanpa suami. Malam raya...kakak aku call dr US...hmmm aku cakap ngan dia yg aku dah nangis baper kali dah...he...he...dia gelakkan aku...dia cakap dia lagi jauh...so dengan nasihat kekanda tersayang, aku cubalah tabahkan hati...suami aku lagilah, kalau aku nangis...dia gelakkan, siap nyanyikan lagu2 arab yg sedih2 kat aku...perli aku lah tu!


10 Jan 2006

Salam Eidul Adha utk semua! Maaf zahir & batin. Hmmm....hari raya datang jua. Suami aku pi solat raya kat Masjid UIA, aku plak tak pegi sbb terlewat bangun hari ni sebenarnya! Teruk betul...hari raya pun lambat bangun, nanti leceh plak nak kena siapkan puteri nawal kami ni plak. So, dia pegi solat raya sorang2 lah.

Lepas tu kami beraya di rumah sedara aku kat Selayang Indah, then kat umah Tok Sedara hubby kat Kg. Nakhoda. Pastu cukup ah, makan nasi dagang, kueh mueh sumer...bila letih dan kenyang dah..kami pun balik. Ptg tu sms bie sbb janji nak pi beraya umah dia. Waaaaa...cik Bie kita ni buat nasi minyak...best tau! Sedap bie masak..rajin plak tu, untung suami dia. Mlm tu giliran bie plak dtg umah kami. Aku takleh nak masak sedap2 srupa bie sbb takde dapur..he..he...tak beli lagi dapur baru. So...masak ala2 kadar jer guna rice cooker..sian bie!


to be continued

2 Comments:

Blogger Biarlah rahsia said...

hehehe...walaupun masak dlm rice cooker masakan k.naa tetap sedap ...macaroni sup...best...boleh mintak resepi...ditambah dgn pemandangan menarik di kondo br k.naa...tk puas kami menikmati view mlm tue...ape2pun itulah kenangan beraya di perantauan...ziarah menziarah sesama kita...brlah rasa mcm raya skit...hope next raya blh beraya dgn k.naa sekeluarga lg...

11:09 AM

 
Blogger umnawal said...

InsyaAllah bie...tapi next year kita sama2 beraya kat kg lah plak yer! Takkan nak beraya Haji kat sini sokmo...sedih betulllll! Time tak raya pun, jemputlah datang yer....

10:12 AM

 

Post a Comment

<< Home