Thursday, March 02, 2006

Lama tak singgah...

Assalamu'alaikum semua....


Hai..lama betul aku tinggalkan ruangan blog nih..entah ler apa jadi ngan system ni...ari tu byk kali gak aku nak publish blog ni...tapi tak menjadi...mcm technical problem jer....pas tu malas lah aku nak berblog...ari ni, Che Da kite nih plak suruh update blog....sian dia dok jauh2...nak bertalipon, jauh.....
Lama tak 'berceloteh'...tak reti nak bercerita jadinya....hmmm....s'rang ni dah hantar nawal ke nursery kat Al'Amin tu...dekat jugaklah ngan kedai kami di MPS Sg. Pusu tu...sian dia, ari 1st hantar...mula2 atas keta dok nyanyi2 suka nak pi skolah...patuh bile aku nak balik ke ofis, dia nangis2 tarik tudung aku dan dakap aku seerat2nya...siannye..aku plak terharu...maklumlah lama dah tak hantar dia ke pengasuh...tiba2 ari ni, nak ajar balik...cikgu dia pun ambik dukung dia ke dlm...aku cepat2 kuar..dengar jeritan dia dr dlm...ish...aku thn jer air mata rasa nak kuar...sedih rasa! Atas keta, baba dia pujuk aku....okay skit! Esoknya, baba dia pi sorang2 lah hantar dia...dah tak nangis dah...ALhamdulillah...tapi minggu ni, ari ni baru hantar...sebab isnin lepas dia sakit mata...ada demam gak skit2 so baba dia jaga sendiri lah...ari ni baru hantar balik, itupun sbb pekerja baba dia 2 org takleh dtg ari ni...so kena kerja kuat skit ngan adik aku kat kedai tu...maklumlah s'rang nih...diorg masak byk tak srupe dulu....
ALHAMDULILLAH....s'rang ni sejak pindah ke Gallery Cafe tu, pendapatan Abu Nawal cafe semakin memberangsangkan. Alhamdulillah sgt2....tiap2 ari kul 1.30 pm tu dah licin dah sumer...MasyaALLAH! Itu sumer kehendak Allah! Harap2 berkekalan begitu....s'rang ni diorg masak 2 kali ganda dr kat Law dulu....itupun tak cukup lagi....kalau kat law dulu, pendptan ala2 cukup mkn jer...s'rang ni boleh lah simpan bbrapa ratus tiap2 ari...apapun Alhamdulillah 'ala ni'matiLLAH!!!
Ygkami takutnya....ada org dengki...sbb, kami baru jer beberapa hari kat situ, tiba2 dtglah owner kedai arab mesir tepi kyros kebab tu...dia lecturer celpad...dia mai cakap ngan hubby aku, suruh mai jjual kat tempat dia, patuh untung di bahagi dua, aik....byk cantiklah...tapi sian gak ke dia, katanya pelanggan dia mai beli kat kita plak, byk gak dia tak laku...dulu abe aku dok jauh nun kat kantin law...so yg pi law dulu, yg tak boleh tinggal 'kambing'..he..he...org arab ni kuat makan kambing kan....so s'rang ni dah ada tempat kat tgh2 ni...Alhamdulillah lah...ramai muka2 baru arab ni yg dtg...yg lama apatah lagi...suka ler...takyah 'travel' jauh gi beli nasi....lecturer2 irkhs arab ke melayu ker pun suka....diaorg ckp ha...dekat skit kami nak dtg bertandang...kwn2 pun tolonglah doakan deh...agar rezeki kami ni berkat dan berkekalan mcm ni...ameeeennnn! Tauke punya Gallery pun masyaAllah baik sgt....dia byk membantu....bagi pinjam dan guna brg2 dia...kdg2 kalu dia tgk kami kehabisan tisu ker apa2 ker...dia bawak dia punya...bagi pinjam dulu...bagus lah dia tu masyaAllah!
S'rang ni, abe aku ada anak murid baru yg dia ajar...org cina non-muslim lagi, tapi cina ni cina t'ganu...biasa kalau cina dr pantai timur ni diorg biasa ggaul ngan melayu....so dia ni...mintak abe aku ajar bahasa arab sbb dia nak blajar baca al-qur'an....dia dok tgh kaji agama katanya..harap2 betullah seperti yg dicritekannya, baru 2 kelas je abe aku conduct dah reti baca dah....baguslah diorg ni semangat sungguh...kelas diorg seminggu sekali jer...sbb diorg takleh nak adjust masa lagi....yg diorg nak, abe aku plak ada anak murid lain....last2 skali jer seminggu....tapi diorg ni cukup semangat...harap2 Allah bagi hidayah utk mereka ni (3 org sumer)...
He..he...aku sendiri plak...s'rang ni dah 5 bulan pregnant...Alhamdulillah makan okay, cuma cepat mengah...sbb perut kecik kot...dah ler ada isi...patuh campur ngan angin byk plak tu...jadi cepat mengah jer...baru ni dah pi scan....hari ahad lepas...alahai Da, dr cakap yg ni mungkin girl gak sbb tak nampak 'apa2' pun....abe aku okay jer...dia cakap takper ah..anak pompuan kalau dijaga di asuh baik2 katanya Allah bagikan satu istana utk kita dlm syurga esok2...InsyaAllah moga2 kita ni pandailah jaga anak dan didik dia jadi perempuan solehah....tapi kalu boleh nak lelaki plak...sbb kalau masih perempuan kali ni...maknanya aku kena bersalin lagi ler lepas nih...he..he...apapun berserah jer pd Allah, nak bagi anak lelaki/ perempuan...kan!
S'rang ni dok tgh nak survey2 sape buat grill dan kitchen cabinet dgn harga berpatutan di lembah klang nih...a'aaa utk umah baru kami lah....rasanya lepas bersalin nanti baru boleh beli dapur...sbb s'rang ni dok tgh simpan duit utk itu lah ini lah...dah ler lps ni nak bersalin plak....hai...sumer duit, harap2 ada rezeki...ameeennn ya RAbbil 'Aalamin...
Okaylah, permisi dulu, rasanya dah pjg lebar dah tu, maklumlah lama tak bercerita....tapi takut org boring jer...baca aku punya blog nih...hmmmm.....

3 Comments:

Blogger Biarlah rahsia said...

insyaAllah murah rezeki k.naa lepas nie...

3:57 PM

 
Blogger Nik Ha said...

Murah rezeki Kak Na. Semoga dipermudahkan Allah & dijauhkan dr hasad dengki org. Saya doakan bertambah maju bisnes akak dgn bertambahnya ahli keluarga sorang lg tu. Takpe ramai2 pompuan, ramai leh jd tkg masak cafe baba..he..he..

5:00 PM

 
Blogger umnawal said...

Alhamdulillah...hrp2 begitulah bie, nik....!

9:50 AM

 

Post a Comment

<< Home