Monday, March 20, 2006

Assignment terbaru....

Hmmm...minggu lepas ada Tuan Syed panggil aku ngan bie, dah ler kul 4.35 pm dah masa tue, ingatkan org tua ni nak apa lah plak..rupa2nya nak bagi assignment baru kat aku ngan bie....kena cari info dlm bentuk books, articles and etc. utk Rector. Terpaksalah kami buat..yer lah ni arahan boss dan yg mintak pun boss besar dlm universiti nih...dua date nya 4/4...InsyaAllah akan dilaksanakan secepat mungkin.

Dalam boring2 mengadap benda nih, rasa mcm nak lari2 skit...he..he...baik aku masuk blog kejap...baca blog ida, waaah..dia citer pasal dia pi dating ngan husband dia...best gitu..dahler tepi pantai...tak pernah lak aku ngan hubby pi tepi pantai makan angin...tak sempat nak bercuti rasanya...dulu lepas sebulan kawin terus pregnant dan mabuk2...so...honeymoon kami sebulan jer lah..itu pun kat hotel2 sekitar KL he..he..lawak betul..masa tu, dia masih kat hostel..aku kat umah sewa, hujung minggu kami cari lah hotel kat mana2...hmmm...lama kelamaan tak thn bayar hotel, baik sewa umah utk kami berdua honeymoon sokmo2..he..he...lo nih, honeymoon mesti ditemani puteri kami 'nawal'...romantik pun depan nawal..he..he..kadang2 nawal senyum jer tgk mama ngan baba dia ber'romantik'...

ish...takleh citer byk2 lah pasal nih, hmmm..tadi pagi2 lagi aku call ummi, dlm seminggu mesti call dia 2 kali tu pun paling kurang lah...tiap hari isnin dan jumaat aku call, tadi ummi cakap cucu2 kecik dia 2 org (anak adik aku) demam...kesian, mak dok jauh...dia dpt KPLI kat Besut..balik seminggu sekali jer lah sbb dlm kursus kan...sibuk lah lagi...minggu ni katanya tak dpt balik...sian anak2 dia, demam plak tu...tadi pun masa aku call, yg besar tu kuar masuk bilik cari ummi dia...ish sian betul...sib baik ummi ngan abah aku yg jaga diorg...hai, penatlah ummi, dulu jaga anak2, bila pencen jaga cucu2 plak....ingat boleh rehat dah dia kata, tapi takperlah kalau tak sunyi betul kat umah tu...adik bongsu aku akan ambik SPM thn ni, nanti dia pun akan tinggalkan umah, masuk U insyaAllah...abah aku plak sibuk berkebun sejak dia pencen...dia jenis yg takleh dok diam...habis segala jenis sayur dia tanam...subur lak tu...MasyaAllah! Katanya...dia terasa sgt nak dtg menolong kat kedai kami di UIA ni..he..he...abah aku pun tukang masak, kalau ada jamuan kat sekolah dia, bukannya guru perempuan yg masak tapi dia...MasyaAllah, dia pandai segala...bertukang pandai, bercucuk tanam boleh...memasak pun juara..ish untung lah ummi, hmmm....hubby aku pun apa kurang nya...serba serbi pandai gak..MasyaAllah! Ngam lah ngan aku yg tak pandai serba serbi ni...Allah lengkap melengkapi antara kami...ALhamdulillah!

Hmmmm...nawal sekarang nih, tiap2 hari bangun pagi mesti nangis dan meragam...'tak nak gi skolah' dia kata...habis dah rasanya kami pujuk dia..cakap kat dia...aqilah suka sgt gi skolah...naper nawal tak suka!?...dia tetap cebikkan jugak bibir dia tu...hari tu pun masa kami pi ambik dia, dgr dia tgh nangis....'nak mama'...dia cakap...hari sabtu ngan semlm...bila dia bangun dr tido dan tgk mama ngan baba dia masih tergolek atah katil...he..he...dia terus senyum kat aku...dia tahulah...maknanya hari tu aku tak kerja lah tu...senyum memanjang jer...kalau hari biasa dia celik mata tgk aku dah bertudung...hmmmm...terus cebik dan nangis....'nawal nak dok ngan baba'...sian plak...hmmm...kalau kami dah kaya, habih segala hutang piutang..umah, keta dan bla bla...nak jer aku pencen dok umah ngan anak2....tak sampai hatilah org lain jaga...rasa nak jaga sendiri jer...nak wat camne...nak hidup kenalah kijo...apapun kena hantarlah gak anak ker nursery...

Okaylah, cukup ah aku merapu serba sedikit kali ni, InsyaAllah jumpa lagi nanti...tata!

3 Comments:

Blogger Biarlah rahsia said...

sonoknya k.naa ada ummi ngan abah yg sporting, baikhati dan byk bantu anak2...mak sy byk ajar anak jd berdikari...cuma mak mertua jea manjakan anak dia lebih2...
camane ngan assignment kita nie...carilah setakat termampu...

11:14 AM

 
Blogger UmmuNaylah said...

ooOO dpt job baru dari CL ye.. cari jgn tak cari!
bakpo nawal tok sey gi nursery? dia kene buli ke? dia tak seronok ye? sian dia...
kak na, seronok tgk tempat abe awak niaga kat cafe gallery tu.. ramai org beli!.. alhamdulillah.. rezeki baby dlm peyut!

11:55 AM

 
Blogger umnawal said...

Bie, camane...assignment kita nie, belum jumpe ape2 pun...alahai..masalah betul...

Leen, entah ler..naper nawal toksey gi skolah...mula2 dulu cam suka gak...tapi lepas baba dia hantar sehari suntuk hari tu, dia taknak pi dah..dia kata dia takut mama tinggal dia kat situ...

psl cafe kami plak, mmg rezeki utk baby dlm perut ler leen...alhamdulillah!

8:52 PM

 

Post a Comment

<< Home